Het is eindelijk officieel. FC Barcelona en Spotify hebben hun samenwerking aangekondigd, anderhalve maand nadat het was uitgelekt in de media. De club heeft eindelijk een megadeal gesloten die tussen 70 en 80 miljoen euro per jaar gaat opleveren voor FC Barcelona.
FC Barcelona en de meest populaire streamingdienst in de wereld hebben een overeenkomst bereikt waarbij het Zweedse bedrijf de hoofdsponsor en Official Audio Streaming Partner zal worden. Spotify zal verschijnen op de voorkant van de shirts bij zowel de heren als bij de dames van het eerste team, te beginnen in het seizoen 2022-23 en voor de komende vier seizoenen. Spotify zal ook de trainingsshirts sponsoren voor beide teams vanaf het seizoen 2022/23 en dat zal voor de komende drie seizoenen zijn.
Spotify Camp Nou
In het kader van deze samenwerking zullen beide bedrijven samenwerken om nieuwe mogelijkheden te creëren om van het shirt een ruimte te maken die hulde kan brengen aan verschillende artiesten uit de hele wereld. Als onderdeel van de samenwerking wordt het Zweedse bedrijf ook naamsponsor van Camp Nou, dat vanaf komende zomer zal worden omgedoopt tot Spotify Camp Nou.
Daarnaast zullen FC Barcelona en Spotify samenwerken om de audiovisuele media en ruimtes van het Stadion te gebruiken om het werk van de verschillende artiesten te presenteren en te versterken en via beeld in contact te komen met het wereldwijde publiek van Barça. Wanneer de verbouwing van het Stadion is voltooid met het Espai Barça project, zal Spotify zeer aanwezig zijn in faciliteiten die essentieel zullen zijn voor de toekomst van de Club.